Namn | Ev. artikelserie | ||
Nr 2 | 1991 | sid. 64-66 | |
Snett och svagt blev rakt och starkt när Malinda kölopererades | |||
Nr 2 | 1991 | sid. 65 | |
Snett under segel, snett vid bryggan | |||
Nr 7 | 1991 | sid. 34-37 | Genvägarna till bättre segling Del 1 |
Bekvämt och säkert med rörliga skotpunkter | |||
Nr 8 | 1991 | sid. 61-65 | Genvägarna till bättre segling Del 2 |
Kontrollera hela båten med avlastare på rufftaket | |||
Nr 8 | 1991 | sid. 64-65 | Genvägarna till bättre segling Del 2 |
Avlastare i olika modeller och prislägen | |||
Nr 1 | 1992 | sid. 88-91 | Genvägarna till bättre segling Del 3 |
Rejäla vinschar gör seglarlivet lättare att leva | |||
Nr 1 | 1992 | sid. 89 | Genvägarna till bättre segling Del 3 |
Många faktorer styr valet av ny vinsch | |||
Nr 1 | 1992 | sid. 90-91 | Genvägarna till bättre segling Del 3 |
Rekommenderade vinschstorlekar ofta i underkant | |||
Nr 2 | 1992 | sid. 42-45 | Genvägarna till bättre segling Del 4 |
Förstagsprofil med rullfocksystem | |||
Nr 2 | 1992 | sid. 43 | Genvägarna till bättre segling Del 4 |
Konservativa klassförbund bromsar utvecklingen | |||
Nr 2 | 1992 | sid. 45 | Genvägarna till bättre segling Del 4 |
Rullsystem är inte lika med revsystem | |||
Nr 4 | 1992 | sid. 70-72 | Genvägarna till bättre segling Del 5 |
Mindre krängning, bättre prestanda med krum på masten | |||
Nr 5/6 | 1992 | sid. 38-43 | |
Det här är ju inte riktigt klokt! Hur f-n kan dom ha så fel i en väderprognos | |||
Nr 1 | 1993 | sid. 56-57 | Genvägarna till bättre segling Del 6 |
Bara med kickstången får du total bomkontroll | |||
Nr 1 | 1993 | sid. 56-57 | Genvägarna till bättre segling Del 6 |
Modeller och priser | |||
Nr 1 | 1993 | sid. 59 | Genvägarna till bättre segling Del 6 |
Gör din egen kickstång | |||
Nr 8 | 1993 | sid. 19 | |
Många möjligheter med Silvas nya system | |||
Nr 8 | 1993 | sid. 24-25 | |
Om Darwin, Kaktuskannan och lilla Karin | |||
Nr 1 | 1994 | sid. 22 | |
Svensk GPS med utländsk teknik | |||
Nr 5/6 | 1994 | sid. 16-18 | |
En Strykare på Salvorev | |||
Nr 8 | 1994 | sid. 44-46 | |
Ombyggt roder kryddar Scampin | |||
Nr 1 | 1995 | sid. 60-63 | |
Litet jobb, mycket nöje med att bygga om rodret | |||
Nr 4 | 1996 | sid. 20-21 | |
Fritt fall i owner's cabin | |||
Nr 4 | 1996 | sid. 41-43 | |
Förläng semestern med sjökojer | |||
Nr 7 | 1996 | sid. 60-63 | |
Bravader och bedrifter på bana Bravo | |||
Nr 7 | 1996 | sid. 60-63 | |
Färre båtar och grövre kaliber i "äkta" Gotland Runt | |||
Nr 1 | 1997 | sid. 49-56 | Serien 70-talsbåtar |
Scampi, VM-segraren som blev familjevinnare | |||
Nr 1 | 1997 | sid. 52-53 | Serien 70-talsbåtar |
Scampiägare om sina båtar | |||
Nr 1 | 1997 | sid. 56 | Serien 70-talsbåtar |
Scampiförbundet | |||
Nr 8 | 1997 | sid. 18 | |
Moderniserat rullsystem från Seldéns | |||
Nr 1 | 1998 | sid. 58-62 | Serien 70-talsbåtar |
Linjett 32, Typisk 70-talsbåt men bättre | |||
Nr 1 | 1998 | sid. 61 | Serien 70-talsbåtar |
Lätt att bli med Linjett | |||
Nr 1 | 1998 | sid. 62 | Serien 70-talsbåtar |
Linjettförbundet | |||
Nr 4 | 1998 | sid. 23 | |
Seg linoljelack från Kina | |||
Nr 5/6 | 1998 | sid. 18-19 | |
Farligt putsa lagom | |||
Nr 1 | 1999 | sid. 62-66 | Serien 70-talsbåtar |
Smaragd - en slipad ögonsten | |||
Nr 1 | 1999 | sid. 64 | Serien 70-talsbåtar |
Vad tycker ägarna om Smaragd | |||
Nr 1 | 1999 | sid. 66 | Serien 70-talsbåtar |
Smaragdförbundet | |||
Nr 3 | 1999 | sid. 22-23 | |
Lite polityr gör susen | |||
Nr 7 | 2000 | sid. 38-43 | |
Hur väl tätar epoxfärgerna mot böldpest | |||
Nr 7 | 2001 | sid. 30-33 | |
Nytt topplock räddar din gamla diesel | |||
Nr 8 | 2001 | sid. 26-28 | |
Byta topplock på "Yhjalmar" - plus lite till... | |||
Nr 8 | 2001 | sid. 30 | |
Japaner, japaner... i alla upptänkliga färger | |||
Nr 3 | 2002 | sid. 22-23 | |
Missnöje med bottenfärgerna | |||
Nr 4 | 2005 | sid. 52-53 | |
Byta till ny båt eller höja komforten i den gamla? | |||